Sammandragning/förvärkar

publicerat i Graviditeten;
Om i fredags, det gjorde så ont! Men magen blev aldrig hård, vilket jag tycker är konstigt men det kanske inte är konstigt eller ovanligt? Jag låg i säkert 1 1/2 timme. Tog dock alvedon och efter det lättade det men det var otroligt obehagligt. Smärtan men också trycket neråt. 
Det som är mest jobbigt är att man känner sig i vägen, vem ska man ringa för rådgivning då vi inte har någon barnmorska på kvällarna här och närmaste förlossningsställe är 15 mil bort. Det gör att man känner sig lite otrygg faktiskt många gånger. Det är svårt att bara åka in för en koll eller så :/ speciellt när det är sent och helg. Vi har inte ens sjukvård på helgerna även om det är på väg tillbaka snart hoppas jag. Västerbottens landsting tog bort vår sjukvård och det känns inte bra som gravid eller i framtiden för vårt barn :/ men men. Inget på lördagen eller idag hittills.
Antar att det kan vara stress eller annat, roligt var det då verkligen inte och bebis får inte komma ut än och ska gotta sig i magen i många många fler veckor. 



Taggar: förvärkar, gravid, graviditet, sammandragningar, vecka 25;

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Anonym:

Jag har också fått så ont ibland utan att magen blivit hård och det har kommit sedan vecka 23 ungefär (är i vecka 33 nu). Gör sjukt ont när det kommer. Också kunnat känna tryck neråt. I mitt fall verkar det bero på trög mage och det uppkommer oftast när jag inte kunnat göra "nummer 2" på några dagar. Det har gått över genom att jag rört på mig eller försökt gå på toa. Tror alltså att det är tarmarna som spökar när jag får ont, vet inte alls om det kan vara samma för dig, men ja, det är min erfarenhet iallafall... ☺️

Svar: Jaså? Jag provade att gå på toa och se om det hjälpte men det gjorde det inte :/ så jobbigt var det :/ ja det lät lite likt förutom det där med tarmarna lite :/ trodde också att det var det först :/
norralivet.blogg.se

Kommentera inlägget här :