41 (40+0)

publicerat i Graviditeten, Vecka för vecka;
Då var 40 fulla veckor gjorda, helt sjukt ändå. 40 veckor, 52 veckor på ett år liksom. Den olidliga väntan kommer från spänningen att få träffa henne. Kanske lite att jag helst skulle vilja ha ut henne innan påsk men det kunde ju inte hon strunta mer i ;) haha. 
Svullna händer och fötter, upp mot anklarna men av vad jag förstår så är det ändå väldigt lindrigt. Mitt högra långfinger är jättekonstigt, speciellt toppen som jag inte har någon känsel i. Sjukt mysko. Ligger jag på armen så domnar hela fingret och ofta resten av handen. Vänsterhanden har jag problem med lederna i. Handleden liksom fastnar och utan att jag tänker på det så rör jag den just då och det gör ont. Men utöver det så är det inte så farligt :)
Trycket är enormt ibland, molvärk kommer och går. Igår var det relativt illa under förmiddagen men det gick över till kvällen. Ska sluta analysera, det gör mig bara besviken och osäker. Hoppas att det börjar med att vattnet går eller att jag ser slemproppen under ett toabesök och värkar som fasen startar så att jag till 100% vet att det är dags. Haha, det ska ju ändå göra ont och det ska ju ändå hända snart så då kan det lika gärna bli allvar på riktigt :)


Kommentera inlägget här :