Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Jennifer Ölund:

Åh jag skrev nyss en jättelång kommentar som bara försvann :/
Nått i stil med:
Jag kikade in här efter ett låååångt uppehåll. Jag kommer ihåg när du berättade att du var gravid.
Våran lilla flicka blir 5 månader imorgon :)
Du har en underbar tid framför dig!!

Jag gick själv över 14 dagar - det enda jag kan säga är "håll ut!". Nämen, unna dig något! Beroende på hur du mår - så kanske en gravidmassage eller fotvård osv..? Du kommer inte sätta dig själv i första hand på väldigt länge sedan.

5 månader går ryyysligt fort, så känn in allt! Den lilla familj ni blir 😍
Det är verkligen underbart!!
Hoppas förlossningen går bra också! 😀

Svar: Åh vad jag avskyr sånt :) Jaså? Åh vad mysigt, då var du gravid när jag berättade det :D 5 månader, jisses. Kan tänka mig att tiden går fort. Ja alla säger det, och att jag verkligen ska ta vara på den! :D

Blev det igångsättning för dig? Ja vi ska åka och se bio imorgon, det känns mysigt. Och äta något gott. Försöka ha lite kvalitetstid trots att vi är på sambons jobbvecka :)

Haha jaa, jag kan förstå det :D Ska verkligen suga in allt första tiden och verkligen ta vara på allt. Man vet aldrig om man får uppleva det igen :) Det vill man inte ta för givet iaf :) Tack snälla du!
norralivet.blogg.se

2:a kommentar, skriven , av Jennifer :

Nej jag behövde inte bli igångsatt. Bm gjorde en hinnsvepning på morgonen (gör inte en sån) och det tog bara några timmar så började det. Vi åkte in på kvällen och Inez föddes 01.33 den natten. Hinnsvepningen var inte smärtsam alls, men de berättade oå förlossningen att det oftast bara sätter igång pinvärkar. De tog väldigt ont, och var täta, men inte alls effektiva (tydligen vanligt efter hinnsvepning).
Lycka till <3

Kommentera inlägget här :