Dag 3 på förskolan

publicerat i Allmänt;
Idag lämnade jag henne halv 10 för att sedan hämta henne igen halv 11. När vi kom innanför dörren så såg hon Gunilla som är den fröken som mest tar hand om inskolningen. Nanna tog hennes finger direkt och ville att hon skulle följa med henne in på avdelningen och då hade Nanna inte ens hunnit tagit av sig sina ytterkläder, haha. Hon var så ivrig. Gunilla sa att jag kunde gå till avdelningen där mamma och Nannas gammelmoster jobbar så jag gjorde det, men innan det så ropade jag på Nanna för att få en puss hejdå. Hon lyssnade inte första gången jag ropade, det roliga med Nanna är att hon lyssnar om man säger hela hennes namn.

Så jag ropade Nanna Lillfjäll och genast vände hon sig om och jag kunde fråga om en hejdåpuss. Hon sprang bokstavligen snabbare är blixten för att ge mig en för att sen direkt vända sig om och springa tillbaka mot lekhallen där den älskade rutschkanan var. Sen gick jag och kom tillbaka en timme senare. Nanna brydde sig verkligen inte om mig när jag kom tillbaka, märkte inte av mormor eller gammelmoster heller. Hon har helt enkelt inte tid, haha. Hon ville absolut inte gå hem men det är tur att man kan avleda bra när de är så små ;) 

Jag överdriver om det tog en minut för henne att somna efter lunchen hemma. Tog kanske 10 sekunder, jag hann inte mer än ställa vagnen där och fixa med myggnätet innan hon sov. Sötnosen var så trött! När hon vaknar ska vi åka till Lajksjö för att hälsa på två andra Rödluvor och andra barn med mammor, så det ska bli mysigt! :)

 

Kommentera inlägget här :