Bra natt

publicerat i Lillpiga Nanna;
Hon har ju varit besvärlig av och till med nattning och under nätterna. Måste ta striden helt och hållet nu, detta funkar inte längre. Hon var besvärlig nu ihelgen då mannen var hemma hos sina föräldrar och sov över. Först somnade hon men sen vaknade hon och då tog det lång tid innan hon somnade. Hon brukar aldrig vara vaken till längre än 21.30 men den natten somnade hon kring 23. 

Så igår började jag. Ska lägga henne hela denna vecka då mannen är lite mer känslig för hennes klagande. Hon gråter inte och är ledsen, men hon klagar. Igår tog det sammanlagt kanske en timme med ätande ur flaskan inräknad. Hon bökade så mycket att hon till slut låg på täcket varpå jag, som satt på golvet bredvid, ställde mig på knä för att fixa med täcket. Hon fick någon sorts respons då såklart och då blev hon ledsen. Så Ställde mig upp, la ner henne, la min hand på hennes bröstkorg och då somnade hon direkt. Hon var ju så trött, då var klockan 21. 

Men min regel nu, som jag har kommit överens, typ haha, med mannen att när man väl har lagt hon i sängen så tar vi inte upp henne. Utan tröstar henne på alla andra sätt som går medan hon fortfarande ligger i sängen, som igår att lägga handen på henne, eller hålla hennes hand osv. Men INTE ta upp henne.

När hon somnar i sin säng själv så sover hon ju så mycket bättre. Jag och mannen har inte vaknat pga henne inatt en ENDA gång, helt sjukt. Däremot har vi vaknat 1000 gånger pga vädret och blåsten, haha. 

Jag känner mig taggad och energifylld nu efter en helg med sömn. Så blir det krångel och besvärligt denna vecka, må så vara. Bara vi får ordning på detta. 
 
 

Kommentera inlägget här :