Kvällning

publicerat i Allmänt;
Ja, bakslag förväntade jag mig och det har kommit ihelgen. Det har tagit typ en timme ibland och ibland kring 40 min. Vi ska inte klaga dock då det kunde ta upp mot en och en halv timme tidigare när hon krånglade och det är bara att vänta ut det. Funderar på om jag ska "levla" och sätta mig i gungstolen, hon ser ju att jag sitter i rummet och kanske kan lära sig att komma till ro på så vis. För just nu så vill hon ha en hand innanför spjälerna på sängen och till slut känns det som att det blir lite av en lek. Hon blir distraherad känns det som så det är alltid värt ett försök att ändra och funkar det inte så är det ju bara att försöka med något nytt. Suck, att ha ett barn med dåliga nattrutiner är verkligen jobbigt. Jag önskar att vi hade tänkt på det redan från början och börjat med något tidigare. Trial and error I quess, till nästa unge kanske vi gör på ett annat sätt :)

Hur som så är det en win-win, då hon sover bättre på kvällarna och nätterna och har slutat äta på nätterna. Så allt känns ändå så himla bra, det är så värt det att vara tvungen att sitta i typ 40-60 minuter vid läggning. 

Det är Pretty Woman på tvn nu, är inte Richard Gere en riktig snygging egentligen! Haha jag tycker då det, en stilig karl! 

 

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Sara:

Här hemma har jag lyckats. Arga mig själv ett par gånger den här veckan och vaknat kring fem nästa morgon med känslan av att jag glömt något ;-). Vi har ju skippat försöken att natta i spjälsäng osv och fortsätter helt enkelt samsova. Jag tycker att nattningstimmen bredvid Alfie är otroligt mysig (för mysig ibland uppenbarligen) men sen vill jag helst komma ifrån mellan åtta och halv tio innan jag somnar för natten. Alla barn, och föräldrar, är olika!

Svar: Ja förr när det gick att sova ner Nanna i vår säng medan hon låg i nästet och man hade en arm på henne och hon myste lite så var det så himla mysigt. Det var väldigt lugnt och ett bra sätt att varva ner själv på. Sen tog den friden slut och hon var helt omöjlig att sova ner så, haha. till ens egen förtvivlan :P Jaa eller hur, att man är olika allihopa. Och det är en himla tur det :)
norralivet.blogg.se

2:a kommentar, skriven , av Anonym:

Åh älskar den filmen. jag kan se den hur många gånger som helst utan att tröttna :D

Svar: Ja jag tycker också att den är bra. Men kan mest slöse den då man har sett den så många gånger. Dirty dancing kan jag däremot se hur många gånger som helst :D
norralivet.blogg.se

Kommentera inlägget här :