Mysdag

publicerat i Allmänt;
Idag har det verkligen varit en mysdag, vi vaknade och sen åt vi frukost och lekte sen somnade Nanna direkt i vagnen. Hon sov i nästan två timmar och sen åt vi lunch innan vi pulsade oss genom djupsnön som hade kommit under dagen för att gå till gammelfarmor på hemmet.

Efter det så kan jag tala om att Nanna däckade igen i vagnen och sov ute i en timme. Lite kort sovstund med tanke på att vi var ute och flängde men det gick inte att få henne att somna om. Kärleken var så trött så han gick och la sig en stund sen och jag och Nanna åkte hem till mormor och myste med henne en stund. Hon badade i deras badkar och ordet plaska har hon verkligen fått till en helt ny nivå. Det var inte en cm som var torr inne i deras badrum. Vi passade på att äta gröt där och tittade på farmen innan vi åkte hem. 

Nattningen gick relativt bra, kanske 20 mins bökande men nu sover hon gott. Det är så härligt att det går så bra för oss, smärtfritt för alla parter vilket är viktigt. Men än så länge är det jag som har lagt varje kväll i 2 veckors tid, får se hur hon reagerar på när pappa ska lägga henne. Kan bli helt annat då och att hon tänker försöka köra med honom och se om hon kan få honom till att göra något helt annat. Spännande minst sagt, hoppas att det går bra och att hon är lika duktig som när jag sitter där uppe. Vore skönt att dela på nattningen någorlunda igen som förr. 


Jag hade sett fram emot lika fint väder idag som det var igår men så var inte fallet. När man är föräldraledig så känns vädret så himla viktigt. Jag hann inte mer än börja dra upp rullgardinen i våra sovrum innan jag såg hur grått och trist det var och hur snön bara vräckte ner. Hoppas på bättre väder imorgon :)
 


Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Anonym:

Oj vad mycket snö ni har :O

Svar: Ja och ändå har vi otroligt lite snö för att vara februari :P
norralivet.blogg.se

2:a kommentar, skriven , av Ida :

Vad är det för något som ni bor bredvid? Eller varför är det staket? :P

Svar: Det är en fotbollsplan :)
norralivet.blogg.se

Kommentera inlägget här :