Nya sovrutiner

publicerat i Allmänt;
Numera ställer jag endast ut vagnen så somnar hon själv, det är så skönt, för oss båda två. Det underlättar grymt mycket för personalen på dagis. Men jag har sagt länge att jag ska ta tag i nattningsrutinen men det har inte blivit av riktigt. För två nätter sedan skulle älskling lägga henne och hon var omöjlig, efter 1 1/2 timme så gav han upp och gick ner för att fixa med sin mat. Hon klagade en kort stund men somnade nästan direkt.

Så ikväll när jag skulle lägga henne så tänkte jag att jag fortsätter i samma spår. Jag la henne, hon fick välling medan jag gick in i vårt sovrum och väntade på att hon skulle äta upp. Sen när jag hörde att det var slut så gick jag in och sa det jag säger varje kväll "Godnatt min skatt, sov gott inatt mamma älskar dig" och gav henne nappen och gick tillbaka till vårt sovrum. Hon klagade en gång medan jag gick ut ur rummet men innan jag hade nått vårt sovrum som ligger alldeles bredvid hennes rum så hade hon vänt sig och började somna. På 5 minuter så sov hon. Jag upplever att hon sover mycket bättre om hon lyckas somna själv. Filmade en liten snutt medan hon höll på att somna för att visa, tänkte lägga ut den imorgon :)
 
Nu ska vi faktiskt sova, vi var ut på galej igår. Nanna sov hos farmor och farfar natten till idag. Vi är så otroligt trötta, så det ska bli skönt att sova :)

Kommentera inlägget här :