Bränna en ugn och packa

publicerat i Allmänt;
Jag ska packa det sista då vi åker till fjälls ikväll, eller ja i eftermiddag. Spisen har blivit installerad och jag håller på att bränna ur den och ska diska upp alla plåtar och gallret. I veckan tänkte jag börja baka men det var inte så bara då man tydligen ska använda olika plåtar till olika saker samt sätta in dem på olika sätt beroende på vad jag bakar. Ja det är en hel vetenskap i sig denna spis kan jag säga, samma när det kommer till hällen. Kommer ta lite tid innan man har lärt sig hur den funkar :P

Nanna sover just nu så tänkte hinna färdigt lite saker nu medan hon är runt mina fötter. Däremot så sa kärleken att han kände sig sjuk och att han trodde att han hade feber. Så får se hur denna helg blir, kanske det mest blir mys inomhus och kurera som gäller. Känner också av lite i halsen, snuva och så fryser jag. Nanna har ju varit snuvig och så också. Hon fick även feber igår men det försvann idag, så förhoppningsvis är det tänderna och inte förkylning. Samma för oss, att det är snabbt övergående om det ens bryter ut. 


Äntligen är den inne, den gör mer nytta där den ska vara än i fel sida av köket, haha.
 

Kommentera inlägget här :