Måndag

publicerat i Allmänt;
Eller ja, måndagen är ju slut nu men iaf. Jag sitter i systers lägenhet i Sundsvall, jag sitter i soffan och syster sover. Hon uttalade just ordet "jag får sova 8 timmar iaf" precis som att det är lite, haha säger jag bara. Hon fattade inte varför jag inte sova men vi har sovmorgon till halv 9 och det är ju riktigt bra för att vara småbarnsförälder. Nu skulle jag nog egentligen ha behövt gå och lägga mig tidigare men ville redigera en vlogg innan. 
Nu håller den på att laddas upp så efter att det är klart så ska jag gå och sova jag också. Ser ändå fram emot denna skolvecka, det är liksom skönt på något vis att få komma ut och göra lite annat än bara vara hemma. Även om det är himla skönt att få vara hemma med Nanna också men det är ju det som är så himla härligt nu att jag både får äta kakan och ha den kvar. Lever det bästa livet med det bästa av två världar och det är ganska härligt att kunna uppskatta skolan på ett annat sätt än vad man gjorde innan barn. 
Syster börjar prata i sömnen, haha! Minns att hon gjorde det jättemycket när vi var mindre också. Så roligt! Nej, ska stänga ner och göra mig färdig för sängen. Ska bli härligt att få sova utan några uppvak! Även om det mysigaste som finns är att sova bredvid kärleken och med sin dotter i rummet bredvid trots uppvak av napptappning osv. 
Börjar veckan med en bild på en otroligt härlig helg. Vi hade vår vän Jakob på besök i stugan, planerat att vara en natt men det blev två då han ändå inte hade sin sambo Emelie hemma. Hoppas att vi alla fyra kan vara uppe nästa gång. Fiske, sol, snö, värme, blåst och god mat utomhus kan summera denna helg, mera sånt tycker jag! 
 
 
 

Kommentera inlägget här :