Sjukstuga

publicerat i Allmänt;
Ja, anledningen till att det inte går att plugga nu är för att när jag kom hem i söndags så hade Nanna 39,3 i feber. Hon har haft feber sen dess och nätterna blir bara värre och värre. Stackarn har börjat få mörka ringar under ögonen och hon får inte i sig nå nämnvärt mycket mat. Har storhandlat nu, handlat hem en massa frukt som hon älskar, yoghurt och kex för barn och barnmat från 6 månader utan någon tillstymmelse av klumpar i. Allt för att försöka få i henne något. Funderade på att köpa hem någon glass, typ piggelin men glömde det. Dricker gör hon ju tack å lov oavsett hur sjuk hon är. Hon bäljer i sig vatten, så det är ju skönt! Hoppas på feberfri dag imorgon och att jag inte åker dit. Än så länge har jag klarat mig, mannen däremot har inte klarat sig, eller jag tror att det är han som har smittat henne. Han har nog tagit med något hemskt från Skellefteå, haha. 

Hur som, jag ska göra fisksoppa ikväll. Som boost för allas immunförsvar, den innehåller massa gott och nyttigt. Sen har jag även köpt hem ABCDE-vitaminer och apelsiner. Nu jäklar! Imorgon ska även mamma ha Nanna så att jag får plugga det som jag har missat i veckan. Mina dagar blir så stressiga och fucked up när Nanna inte sover på dagen och är grinig och ledsen för minsta lilla. Kan inte slappna av! Därför måste morgondagen vara väldigt effektiv. Och jag är SÅ tacksam att vi jobbade häcken av oss förra veckan, annars hade jag nog kreverat nu. 


Från söndagskväll då Nanna var inne på sin första dåliga natt. Hennes ringar under ögonen går inte ens att förklara just nu :( Och inte tror jag att det är någon mening att åka ner till läkarn heller. Bara slöseri med tid!
 

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Anonym:

Jag brukar ge välling och vatten, sen erbjuda frukt/kex eller något annat men aptiten är inte alltid på topp. Tänker att välling iallafall har lite näring i sig och vätska 😊

Svar: Nanna hatar välling :/ Till min besvikelse. Har försökt så många gånger och hon vägrar varje gång. Har provat allt känns det som :/ Vatten älskar hon tack å lov, hon dricker kopiöst med vatten speciellt när hon är sjuk. Otroligt mycket annars också. Så skönt! Nej verkligen inte, hon är inte sugen på mycket :/ Men som du säger, frukt och kex det går ner iaf :)
norralivet.blogg.se

Kommentera inlägget här :