Mardrömsveckan

publicerat i Allmänt;
Fyyyyyfaan säger jag bara efter denna vecka. I lördags kände jag av lite, men inte alls farligt. Inte mer än vad jag har gjort sen Nanna var sjuk senast, har ju varit lite halvkrasslig sen dess. Men på lördagkväll blev det värre och på söndagmorgon var jag helt död. 

Tack å lov fick jag sovmorgon varje dag på helgen, men jag hade nog fasen inte tagit mig upp annars. På måndagen vaknade jag utan röst i princip, det blev dock ännu värre på tisdagen, speciellt på kvällen. Det kändes så ologiskt att ha Nanna på dagis först, då det gick bra. Hon är ju väldigt lugn och kan roa sig själv många gånger, vi passade på att måla lite och myste. Hon fick även träna på att lyssna till mitt kroppsspråk då jag knappt kunde säga något.

Måndagen åkte vi även hem till mamma efter att Sammy kom hem för att han skulle få en chans att riva badrummet ifred. Vi åkte tillbaka till Nannas sovning och då kunde han ju inte riva mer men på tisdagen bestämde vi oss för att jag och Nanna skulle stanna hos mamma och sova över så Sammy kunde riva längre. Han hann med så mycket den kvällen och var så nöjd över det. Mamma tog även och lämnade och hämtade Nanna under onsdagen och torsdagen, då jag absolut inte hade kunnat med min röst. Eller min icke-existerande röst. Det är sjukt svårt att vara hemma med sin dotter när man inte kan prata ett skit. Så frustrerande. 

Som toppen på det hela så har jag haft en uppgift som är relativt stor som ska in inatt, men jag har absolut inte haft någon ord ö.h.t att göra den. Började igår, ska skicka in den snart när jag har gjort det sista, men snacka om att stressa ihop något. Ännu mer toppen blev det då Sammy måste jobba över ihelgen, han börjar 7 imorgon och ska väl jobba minst till 14. Så inte så rolig helg, så vi stannade kvar hos mamma inatt då moster kommer hem ihelgen. 

Nu kom Sammy förbi efter jobbet och åt mat och frågade vad vi var tänkt att göra ikväll. Så han bestämde sig för att sova här han också. Mysigt! Nu innan Nanna la sig så hade hon 38 grader så nu börjar väl hennes sjukperiod, andra på 2 veckor. Suck! Jag har tempat hela veckan och bara väntat på det iofs, men trodde att hon skulle få slippa och att hon skulle ha klarat sig ifrån detta då det har tagit sån tid. Men verkar inte så längre! 

Ja vad ska man säga. Livet just nu för familjen Lillfjäll! Vattenläcka i badrummet, gigantiska uppgifter och examensarbete denna termin, sjukdomar som bara avlöser varandra under tider då det är som mest opassande. SUCK! Måtte det vända snart! 

 

Kommentera inlägget här :