Fördelarna med att somna själv

publicerat i Allmänt;
Fördelarna med att Nanna somnar själv är många, tänkte att jag kunde räkna upp dem. 

- mindre ljuskänslig. Om hon somnar med oss så vaknar hon lättare och liksom letar efter oss. 
- vaknar förre gånger. Eftersom hon förmodligen inte känner att något fattas från det att hon somnat. 
- hon blir tryggare när det kommer till läggning. 
- hon sover bättre då vi inte stör henne när hon sover i vår säng. Man märker på henne att hon är mer utvilad och gladare på dagarna. 

Så många fördelar. Förhoppningsvis bygger det en trygg framtid för henne när det kommer till att sova. Sova för mig när jag var liten var lika med ångest. Hatade att vara tvungen att sova då jag var så rädd. Det vill jag inte att Nanna ska va. Sängen är en trygg plats där man ska må bra, det är vårt mål! 💕 

(null)

Kommentera inlägget här :