Fyfan

publicerat i Allmänt;
Vilken vecka och vilken helg. Vi som hade planerat att träffa min trämänning, hennes sambo och deras dotter som är jämngammal med Nanna. Jag har ju legat sjuk hela veckan men tänkte att jag borde vara frisk till helgen men det blir snarare värre. 

Under natten till måndag så vaknar jag med världens feberfrossa. Det blev bara värre och värre. Jag hade Nanna hemma men på eftermiddagen bryter jag ihop, då jag inte klarar det själv. Varje cm av min kropp gjorde ont och jag fick inte sova. Så syster åkte och hämtade Nanna tills dess att Sammy slutade. Sen var jag hemma tisdag till fredag pga feber. Över 39 grader varje dag, feberfrossa som övergick till att svettas som fan när väl värktabletterna började värka. På tisdagen kom även halsont. Inte så mycket till en början men på onsdagen kunde jag inte svälja. Tänkte att jag måste jobba på torsdagen då jag redan vart hemma så länge så provade att åka och duscha hos mamma men det gick absolut inte. 

Nej fyfan, näst efter att ha fött barn kommer denna på delad andraplats då jag hade dubbel öroninflammation. Jag misstänkte halsfluss men var inte säker och tänkte att det går över så jag åkte aldrig till läkarn på fredagen. Idag gick det inte längre så vi åkte till Åsele där det var ett solklart prov på halsfluss orsakad av bakterier. Det plus att sänkan var hög. Så det var inte så konstigt att jag har mått så dåligt. Haha jag som försöka ta mig i kragen igår och bara skärpa till mig. Det funkar inte riktigt så. 

På måndag ska jag hämta ut mer penicillin och äta en kur så hoppas jag att det går över. Det blir andra kuren av penicillin någonsin i mitt liv så det känns lugnt. Nu ska vi snart äta lite och mysa till en film. Får se hur mycket mat man får i sig. Hittills idag har jag ätit en banan, och det gjorde ont. 
 
 

Kommentera inlägget här :