Check! Check! Check!

publicerat i Allmänt;
Nu är nästan allt färdigt av alla beställningar inför dagis. Nappar, namnlappar och nu kläder. Köpte ganska basic-grejer på Next, fem par leggings i olika färger, 38 kr styck vilket är super. Och fem långärmade och fem kortärmade tröjor. Så nu har hon så det räcker för en dag i veckan. Fattas bara fyra ombyten som man kan rulla på, tänkte att man har två ombyten på hyllan och två i hennes väska som man tar fram och tillbaka. Känns skönt, det är som en liten bearbetning för mig. Ser framför mig hur jag sitter och klistrar hennes namn på kläderna, hur det kommer vara det slutgiltiga steget innan hon väl har börjat och vi är i den ruljansen.

Men det är något som kommer att ske någon gång oavsett, inget man kan stoppa. Så det är bara att åka med och försöka göra allt man kan för att göra sitt bästa. Min mål är inga långa dagar, så korta veckor som möjligt, undvika stress i största möjliga mån på morgonen genom bra planering och ha en bra inställning som smittar av sig på Nanna så att förskolan kommer att vara en bra och rolig plats att vara på. Det tror jag är superviktigt!

Lilla älskling, så stor! Redan!

 

Kommentera inlägget här :