Svar på frågestunden

publicerat i Frågestund;
Här kommer svaren på era frågor, det kom ändå några :) Så glad för det! 
 
Vad är det du pluggar till? :)
Jag pluggar till grundskollärare, lågstadiet. Det är på distans och helfart, så roligt men även tungt ibland :) 
Har ni funderat på några namn till bebisen?
Ja, vi har funderat på namn. Något som är otroligt härligt med oss är att det sällan är några problem vid sådana saker. T.ex. vagnköpet, det går så smidigt då vi båda vill samma saker och har samma krav :) Det är lite samma med namn, jag har alltid tyckt att namn som är ovanliga är otroligt vackra. Jag är inte (inget illa menat alls) någon som är för äldre namn, vilket är väldigt vanligt här där jag bor. Jag vet inte hur det är på andra ställen och min sambo är precis likadan. De namn han kommer med tycker jag är otroligt fina men vi får se framöver :)
Några namn som jag tycker är fina är t.ex. Wendy, Minna, Luna, Juni, Mino, Maximilian, Tristan osv. Inga av de här känns dock som ett namn som passar till vår bebis, trots att det var alternativ innan plusset. Konstigt det där men så är det :)
Jag har kommit på några frågor ändå :) 
Det kan hända att du redan har skrivit om det men du får gärna berätta igen i så fall. :) 
Hur träffades ni? Var det självklart direkt eller något som växte fram? :) 
Hur tänker ni kring namn på bebisen, vill ni gärna ta ett släktnamn eller väljer ni ett helt nytt? :) eller både och? :)
Vi träffades för första gången i 3:an faktiskt, då älsklingen började i min klass. Redan då var jag kär i honom som en 9-10 åring kan vara :) Sen hade vi ett "moment" då vi gick i 9:an och han och hans kompisar skjutsade mig och en kompis på skotern, jag åkte såklart på hans ;) Vi känner båda att vi alltid hade något "ouppklarat" mellan oss även om vi inte blev ett par förrän andra året i gymnasiet. Vi gick i samma klass från 3:an i grundskolan till gymnasiet :) Så egentligen var det kanske något som var självklart men som ingen av oss riktigt förstod :P haha. Vi båda hade förhållande och umgicks nära varandra ett längre tag i högstadiet och så. Även om han alltid har varit min stora crush! ❤
En bild från oss på balen, bortse från att jag ser sur ut ;) mamma hade precis påpekat för 150:e gången att jag måste dra upp klänningen ;) haha. 
Sen hur vi tänker kring namn, jag är mycket för några släktnamn. Det är något jag verkligen brinner för men samtidigt känns det så fel att "sno" det då det är fler i familjen som tycker om det. Så det vet jag inte om det är ett alternativ faktiskt. Det är dock tjejnamn, jag har inga släktnamn till en pojke som jag har fastnat för på så vis :) Det blir nog mest troligt ett helt nytt :)
När jag börjar med ett projekt eller en ny fas i livet får jag ett sug efter att läsa/se/höra ALLT om företeelsen. Skaffade valp och var plötsligt sjuuuukt pepp på att se "Mannen som kunde tala med hundar" på tv. Letade (och hittade) hus och levde ett tag genom Househunters och senare Pinterest, Hus och Hem m.fl. Har du läst böcker, bloggar, lyssnat på poddar m.m. inför och under graviditet? Vad i så fall? (vi har öppnat för möjligheten att bli med barn nu så behöver insiration ;-p). Ps, försöker intala mig att jag inte smått galen som nördar in på saker utan bara "väl förberedd, lyckas inte riktigt X). Hur är du i det fallet? Ds. 
Jag läste Blondinbellas bok för ett år sedan, Babyboost. Den tyckte jag jättemycket om faktiskt. Annars läste jag inga böcker men bloggar däremot var jag besatt av :P Jag har också väldigt lätt att snöa in på saker när jag väl har bestämt mig för något. Vilket innebär bloggar och diverse andra forum. Under graviditeten hittills jag har snöat in mig på massor av olika appar, ju fler desto bättre, haha. 
Jag vet inte om jag är så särskilt normal och någon att jämföra med egentligen men jag tycker inte att du är galen, alls! ;) haha, jag är nog precis som dig om inte snäppet värre. Det är skönt att det finns fler som blir lite normalt ( ;) ) galen i saker :D haha. 
Jag har inte följt med långt tillbaka men såg att ni ska på ultraljud snart, ska ni ta reda på kön? :)
Japp, imorgon faktiskt :) Det känns otroligt spännande och ja, om bebis tillåter så kommer vi att ta reda på kön. Jag längtar så otroligt mycket!
Tack fina ni för alla frågor, det är väldigt mysigt att svara på dem :) Hoppas att ni har en otroligt fin kväll, imorgon är det äntligen dags för ultraljud! :D 
 
 

Taggar: frågestund, gravid, graviditet, vecka 19;

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Denise:

Åh så söta ni var på balfotot!
Lycka till på ultraljudet imorgon, hoppas att allt ser bra ut med bebis! Kram ❤️❤️

Svar: Tack fina du! :) ❤
norralivet.blogg.se

Kommentera inlägget här :