Nanna Inga Neona Lillfjäll

publicerat i Allmänt, Lillpiga Nanna;
Nu ligger hon och sover, Nanna Inga Neona Lillfjäll. Som imorgon kommer att få en himla massa besök, av alla som håller henne kär och som betyder otroligt mycket för oss. Tänk att dagen innan de kommande födelsedagar, kanske inte nästa men året efter det, så kommer Nanna ligga och förmodligen ha svårt att somna för att hon längtar så otroligt mycket att få vakna upp till sin födelsedag. 

Och tänk att så som hon kommer att känna inför dessa dagar, så känner jag nu. Det är så otroligt speciellt, mitt första barns första födelsedag/skalas. Denna dag kommer aldrig igen, dagen då jag för första gången blåser upp ballonger, blåser ut serpentiner och pyntar och donar. Det kommer att komma flera sådana dagar, men inte en första dag som denna.

Ingen av oss är ju hemma på hennes födelsedag vilket gör så ont i mig, men vardagen måste gå vidare med utbildning för oss båda. Men ett kalas innan blir det, ett stort firande för att Nanna har funnits hos oss i ett helt år. Förgyllt våra liv och gjort världen tusen gånger vackrare! En underbar människa som är social, gosig, rolig, älskvärd, nyfiken, envis, utforskande, charmig och den bästa dottern någon någonsin kan få! Vi är så lyckosamma och jag är så tacksam! 


Dessutom ska hon ha en klänning som är för en tidigare generation, det känns också oerhört fint! Är så glad att mamma har sparat så mycket. Har en guldgruva med kläder i framtida storlekar. Och varje plagg hon växer ur lägger jag i en påse med en förhoppning att en framtida kusin någon gång kanske kan bära samma plagg och att Nanna med eventuella kusiner kan föra dem vidare på ännu en generation. Det är en fin tanke! 
 

Kommentera inlägget här :