Tuffare tider

publicerat i Allmänt;
Ja, vi är inne i någon tuff fas, igen. Det är skrik och utbrott mest hela tiden och det har kommit till en punkt att jag inte vet hur jag ska hantera dem. Eftersom Nanna inte är så här ofta utan lyssnar och är duktig till större delen av tiden så blir dessa perioder lite extra besvärliga då jag inte vet hur jag ska komma fram till henne. Ett nej brukar kunna accepteras men nu bryter hon ihop varje gång. Så svårt! Det tar ganska mycket på energin hos oss båda för jag och älskling anser att det är ännu viktigare nu att sätta gränser, innan det går överstyr. Hon blir ju onaskelig om man bara ger med sig då hon är så här. Då vill man bara hålla sig inne. 

Hon har blivit blyg också, hon kan alltid vara blyg en stund i början men det har hållt i sig längre stunder nu. Så hon är säkert inne i en utvecklingsspurt igen. Hennes vokabulär har blivit större märker jag och hon är så engagerad och agerar och pratar på ett sätt som kräver mer tankeverksamhet eller vad jag ska säga. Sen ska hon väl också bearbeta alla relationer och tid tillsammans med alla andra som vi umgåtts med i sommar. Det är inte lätt. Man glömmer ibland att hon endast är 2,5 typ. Lilla Nanna
 
 

Kommentera inlägget här :