Hösten är här

publicerat i Allmänt;
Och ingen är gladare än jag. Helt sjukt vad taggad jag har varit på hösten, både för att sommaren var fin och mysig så man kände inte att sommaren aldrig kom. Sen för att äntligen få börja jobba. Och få göra höstfint, sen även för att första snön är nära och julen lika så. Älskar verkligen denna årstid. Den friska luften, de fina färgerna, hela känslan. 

Jobbet också, förresten, är verkligen otroligt roligt. Jag har ingen söndagsångest, jag har inga problem att vakna på morgonen. Det spelar ingen roll hur sent jag la mig. Jag älskar det verkligen, att jobba som lärare är helt underbart. Fick dessutom min lärarlegitimation i veckan, den sista pusselbiten i denna resa. Jag klarade det! Fyfan vad jag är bra!

Ikväll, som alla andra kvällar, så har jag sån energi. Jag är van att ständigt vara stressad på kvällarna för att hinna plugga och göra bort allt som ska göras. Och har man inte varit bara stressad så har man även haft en enorm ångest på det för att man inte hinner allt i tid eller för att det är så svårt och man känner sig otillräcklig och korkad. Nu på kvällarna kan jag göra precis vad jag vill. Ta det lugnt, se på serier i lugn och ro utan ångest eller stress, städa och ta tag i sånt för det är de enda måsten jag har på kvällarna. Förut var det alla måsten OCH plugget. 

Livet är förjävla bra just nu helt enkelt. Jag älskar´t!

 

Kommentera inlägget här :