Raderat minne

publicerat i Allmänt;
Vårt RUL den 20/10 är raderat ur mitt minne, alla dåliga upplevelser jag hade från den dagen är borta. Jag är så glad att jag lyckats glömma och strunta i det då det faktiskt påverkade mig så mycket. Jag är dock relativt säker på att det inte hade gått att glömma om vi inte hade gett oss en andra chans. Det känns så himla bra! Jag lever på den dagen nu och det känns som att vi inte har samma risk att bli besviken då vi har träffat den barnmorskan och vet hur hon är. 
Jag förstod aldrig innan hur otroligt viktig en sådan sak är, som att ha en snäll, omtänksam och lugn barnmorska vid t.ex. ett RUL. Speciellt då det är första barnet och man är "färsk" inför sådana upplevelser och har en bild av hur fantatiska upplevelser kan bli. Kalla mig naiv, men jag vill gärna tro gott om alla och känna att folk gör gott och är snäll mot alla. Sen när man väl träffar människor som inte alls är snäll eller vänliga och bara förstör saker så påverkar det mig så djupt :/ Suck! 
Meen, nu har vi en andra chans den 3 november och jag längtar så otroligt mycket! :) 
 
 

Taggar: 2:a ultraljud, gravid, graviditet, ultraljud 3 november, vecka 21;

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Medkarlek.blogg.se:

Va? Vad har jag missat från ditt rul 20/10? ❤️

Svar: Åh, hemsk, hemsk upplevelse. Sur och grinig barnmorska med noll förståelse eller värme någonstans! :/ Hade en sån tung känsla i kroppen hela ett dygn efteråt. Då bestämde vi oss för att göra ett nytt ultraljud nu till veckan och det är jag så glad över :) ❤
norralivet.blogg.se

Kommentera inlägget här :