Sovrutinerna

publicerat i Allmänt;
Det går hur bra som helst med sovningen för Nanna, hon somnar på max 5 minuter, helt själv i sin säng. Utan någon hjälp. Man ger flaskan, hon äter och sen går man in och ger nappen och går ut och hon somnar själv. Ikväll åkte jag dock ner och skulle hämta pappa som kom från jobb i Norge, vi är nämligen i Ormsjö just nu. Får se hur länge vi stannar, älsklingen har jour ändå så.

I alla fall så skulle mamma lägga och jag berättade hur jag gör nu och självklart lyssnar hon och sa att hon skulle göra samma. Det känns otroligt skönt med mamma faktiskt, för jag vet att hon gör som vi gör när vi har nya rutiner. Nanna har alltid samma rutiner med mamma som med oss och Nanna vet att man ska lyssna på mormor då hon inte krusar för henne mer än vad som är normalt. Om man nu kan uttrycka sig så. Hur som så ringde jag när jag vet att Nanna brukar sova och kollade med henne hur det hade gått. Hon har gjort samma sak och hon sov på 5 minuter och skrek ingenting. Sååå skönt.

Mamma ska ha henne från fredag till söndag nästa helg och då vi ska till Sundsvall för att umgås med syster och svåger. Natten som var sov mamma i rummet som Nanna sover i och jag fick sova själv i annat rum. Det var så välbehövligt. Sammy tar inga nätter då han inte kan somna om när han måste kliva upp för att sova ner Nanna igen. Nu vaknar hon dock inte ofta på nätterna längre så nu kanske vi båda slipper det.

Oj vilket inlägg. Tror att lusten till blogga har kommit tillbaka. Kände samma sak när jag redigerade förlossningsvideon och jag som hade dragit ut på det för att jag tyckte det mest kändes drygt men det var mysigt att klippa ihop allt material. Ska komma igång med båda grejerna igen :)

 

Kommentera inlägget här :