Vilken helg - Borta från alla medier

publicerat i Allmänt;
Ja jag är verkligen sämst på att uppdatera på något av ställena, förutom de privata då. Men redigeringen, eller snarare överföringen av materialet från minneskort till datorn går inte smidigt längre. Flera videos har blivit låst och det verkar vara en vanligt problem på iMovie/Macbooks men jag vet inte. Jag får bara inte till det och då tappade jag gnistan. Ska försöka sätta mig in i det igen men det blir väldigt lite tid över på vardagarna med praktik och 100% plugg. 

Hur som så har helgen varit riktigt mysig. VI åkte upp till Ormsjö på fredagkväll och skulle sova där till söndag. Vi har fått det bästa av båda världar, eller ja, Sammy körde skoter på lördagen och när han sen kom till Ormsjö så lagade vi middag med min tremänning och hennes familj. De har en dotter som är några månader yngre så de har jättekul tillsammans. Känns så värdefullt! 

Efter att de somnat så satte vi oss och åt, de fick äta innan oss då det blev så sent. Efter det satt vi till 2 på natten och bara pratade, om allt mellan himmel och jord. Både lätta och rätt så tunga saker. Jag och min tremänningar var de som lekte som tajtast, då hon är lika gammal som mig. Hon har två syskon, äldre syster som är lika gammal som min bror och en yngre bror som är lika gammal som min syster. Vi tappade dock lite kontakten där ett tag då hon slutade komma till Ormsjö på somrarna men tog upp den igen för typ ett år sedan. Eller ja, redan när jag fick reda på att hon också var gravid. Oj så mycket vi har missat i varandras liv. Och så underbart det har varit att ha haft ett helt dygn där vi har pratat om så otroligt många saker. 

Nej, Burströmsbacken tror jag alltid kommer att vara något speciellt. Framför allt för att vi är så många som har det tillsammans. Släkten som är mer utspridda i landet men som alltid har någonstans att komma hem till. Allas barn blir ju längre ifrån varandra släktmässigt, Nanna och deras dotter blir ju fyrmänningar men tror de kommer bli nära ändå. Speciellt när man ser till att träffas. Det kändes dessutom så otroligt mysigt att man åt middag med några som också har barn och förstår att det kan vara lite kruxigt att få till allt ibland. Vi har matproblem, i vanlig ordning med Nanna medan de har lite krux med sovningen istället. Så känns föräldraskap i mångt och mycket, alltid finns det något man kämpar med. Sovningen är lättare att jobba med för mig medan maten är svårare då Nanna inte haft aptit någonsin! 

Nej, nu ska vi (läs jag) se klart farmen. Älskling ska se med mig också faktiskt, haha. Sen ska jag lägga mig tidigt ikväll och jag tror att jag kommer ha kärleken med då också då vi båda är riktigt trött efter den sena kvällen igår. Tredje praktikveckan, känns skönt! Ett steg närmre examen. Så skönt!


Hennes lockar efter att hon har duschat. Ska bli spännande att se om hon får behålla sina lockar eller om de kommer försvinna som de gjorde för mig. Hade korkskruvar som liten men hoppas hon får lockigt hår. Hon brås ju mest på sin pappa när det kommer till håret. 
 


Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Anna:

Men vilket fantastiskt tryck på pyjamasen. Vart är den köpt? :)

Svar: Ja jag älskar den. Den kommer från Next, köper majoriteten av hennes kläder därifrån :)
norralivet.blogg.se

Kommentera inlägget här :