Lördag

publicerat i Allmänt;
Igår var jag och syster i Sundsvall på vår absolut sista lektion, sista opponeringen på vårt andra och sista examensarbete. Det gick bra, för oss båda. Känslan är att vi blir godkända, examinatorn påpekade inget speciellt eller stora saker. Förhoppningsvis blir vi godkända någon vecka efter inlämning. Lite synd att vi lämnar in samma dag som examen och inte kommer veta hur betyget är den dagen vi tar examen vilket känns tråkigt. Men efter att det känns lugnt efter opponeringen så kommer man nog kunna känna sig lugn ändå även om jag inte kommer kunna slappa av förrän jag ser ett E eller högre. 

Det var en lång dag igår, syster var först ut och jag var sist. Eftersom vi samåker så var hon tvungen att vara med hela dagen och jag med trots att det inte var obligatoriskt att vara med på resterande opponeringar. Man var ganska trött när man kom hem, Nanna sov redan och vi sov över hos mamma då det är så jäkla varmt och 30 plusgrader i våra sovrum hemma och 20 grader här i sovrummet. Jag och syster satte oss för att se ett avsnitt av 13 reasons why och så kom mamma och sa att hon var jättestolt över oss båda. Den känslan, när man får höra det av sin mamma, det är så härligt! Jag är stolt över mig själv också, och över syster! Det har inte varit lätt, men nu är vi snart i mål! 


Sista gången man gick över denna bro på mittuniversitetet i Sundsvall, en riktigt bra känsla. Om jag ska studera vidare någon gång så kommer det förmodligen inte bli Miun av olika anledningar som jag eventuellt kan skriva ett inlägg om, om det skulle vara intressant för er! :)
 

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Lisa:

Jag läser gärna ett inlägg om studierna. Jag funderar på att börja plugga snart, typ efter jul eller nått :)

Svar: Ja men då ska jag fixa det :D
norralivet.blogg.se

Kommentera inlägget här :